יום שישי, 19 ביולי 2013

הכרך השני בסדרת "למשפחותם לבית אבותם"

שוב מפתיע חוקר הגנאלוגיה וההיסטוריון מ. ירושלמי את עולם הספר, בספרו המרשים והמונומנטאלי "למשפחותם לבית אבותם", כרך ב', מבית "למשפחותם" - המרכז לשורשי המשפחות ותולדות ישראל.
הקורא המעלעל בספר רב הכמות והאיכות, בן כ-700 עמודי כרומו משובחים, עומד נפעם אל מול עבודת המחקר רבת ההיקף שערך המחבר בגפו וללא צוות עורכים.
כמעשהו בכרך הראשון, בו תועדו המשפחות: רוטמן, גולדברג-ידלר, ברז"ל, בינדיגער ושיינברגר, כך מעשהו בכרך זה, בו שרטט ביד אמן את תולדות שלוש המשפחות המעטירות והמפוארות בישראל: ויינשטוק, מינצברג ואסאד.
בספר מפורטים בסדר מופתי דורותיהם של אבות המשפחות, תולדותיהם וקורות חייהם, רשימה מפורטת של הצאצאים, בליווי שושלות משפחה מפורטות ומאירות עיניים.
בגולת הכותרת של הספר עומד האוסף האדיר והנדיר של קרוב ל-800 תמונות ומסמכים מרהיבים, בהם תמונות נדירות ובלתי מוכרות. אוסף התמונות מוסיף נופך רב לספר המהודר, ומעורר השתאות אל מול עבודת הנמלים של איסוף החומר כמו פרטי החיים, אל פונדק אחד.
בני המשפחות המפורטות בכרך, מקבלים כשולחן ערוך את תולדות אבותיהם ובני משפחתם, מגלים שארי בשר לא מוכרים, שלעתים יכול אף להיות השכן מול דלתם, ומקבלים תובנות לחיים, הליכות ומידות נאצלות וצועדים בעקבות האבות.
המחבר לא חסך עמל ויזע, על מנת לשמר לדורות את צאצאי המשפחות, למען לא יחסר המזג, ופעל בשקידה ללא לאות כדי לכבד את אישי המשפחה בדורות עברו ולהנציח את זכרם לנצח.
אל הספר נספח פרק היסטורי על השתלשלות בית חשמונאי ותקופת בית המקדש השני עד חורבנו, וכן מדור מיוחד למכתבי קוראים וצרור מפתחות מפורטים, המהווים חלק אינטגראלי ליצירה כבירה זו.

הוצאת הספר היא נדבך נוסף במפעל החיים של בית "למשפחותם לבית אבותם" - המרכז לשורשי משפחות ותולדות ישראל, אשר בין כתליו נערכים מחקרים רחבי היקף על שורשי משפחות וקשריהן, דברי ימי העולם ומחקרים שונים.
במסגרת המרכז, ראו אור למעלה מעשרים חיבורים שונים, ובראשם הסדרה הפופולארית של "למשפחותם לבית אבותם" בה פורסמו עשרות רבות של מאמרים מושקעים, ועתה נערכים מחדש בסדרת הספרים המהודרים.
המחבר אינו שוקט על שמריו ובסייעתא דשמיא פועל כל העת לשמר לדורות את זכרון הראשונים, כשבאמתחתו תוכניות רבות בעלות מעוף וחזון להמשך עשייה ברוכה בשדה המחקר המשפחתי ותיעוד הדורות.
הכרך החדש אינו ניתן להשגה בחנויות הספרים, אלא אך ורק בתחנות מכירה שונות ברחבי הארץ או באמצעות הדואר. לפרטים יש לפנות אל מרכז "למשפחותם", בטלפון 02-5806777, פקס: 0577-962460, דוא"ל: 5806777@gmail.com.

8 תגובות:

  1. על משפחת מינצברג כבר יצא לאור לפני כמה שנים ספר בשם "רבי אברהם אליעזר ראש משפחת מינצברג בארץ ישראל", ובסוף פורטו כל צאצאיו עד ל-6 דורות, כמו"כ ניסה להתחקות על תולדות המשפחה, ומה חידש לנו מחבר הספר לגבי משפחה זו.

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד קודם לכן, נכתבו מעט מתולדות ר' אברהם אליעזר, בספר ההר הטוב הזה.
      לגבי השאלה מה חידש.
      אני חושב שמי שמכיר את סגנונו של מ. ירושלמי, לא צריך לשאול את השאלה הזו. ומי שעדיין לא מכיר, מומלץ לרכוש את הספר ולראות בעצמו את ההבדל.
      יש מקום לכל אחד ואחד מן הסגנונות והספרים.

      מחק
    2. ובכן, עיינתי בספר "רבי אברהם אליעזר ראש משפחת מינצברג בארץ ישראל", ולא מצאתי תשובה לשאלתי מתי החל רבי ישראל זאב מינצברג לכהן כרב העיר העתיקה. אין בידי את הספר "למשפחותם לבית אבותם", אבל אם מישהו יוכל לבדוק אם יש תשובה לשאלה זו - אשמח בה!

      מחק
  2. שבוע טוב
    הספר נכתב יוצא מהכלל ומעניין וקריא
    תודה רבה

    השבמחק
  3. היכן ניתן להשיג את הספר ר' אברהם אליעזר ראש משפחת מינצברג

    השבמחק
  4. היכן ניתן לרכוש בבית שמש והאם כל המאמרים שפורסמו מופיעים?

    השבמחק
  5. מענין לבדוק משפחת וינשטוק -צאצאי ר'ברוך בנימין וינשטוק האם צאצאים של החוזה מלובלין דרך הבת שלו, האם ידוע למשהו

    השבמחק