יום שבת, 8 באוקטובר 2011

רבי דוד צבי הופמן זכר צדיק לברכה


בערב יום הכיפורים שעה ומחצה בטרם התקדש החג, נסתלק בחטף לבית עולמו הגאון הצדיק רבי דוד צבי הופמן מרבני העיר פתח תקוה.

שנים רבות כיהן רבי דוד צבי כאחד מרבני העיר מטעם המועצה הדתית, תחת שרביטו של הגאון רבי ברוך שמעון סלומון, ותפקידיו היו כרב הפוסק בענייני המקוואות וכרב האחראי על החברא קדישא בעיר, ותיקן תקנות רבות למען תושבי העיר. גאונות המפליאה, יחד עם ענוותנותו המיוחדת גרמו לו שהיה אהוב על כלל הציבור התורני בפתח תקווה. 

רבי דוד צבי נפטר בפתאומות קרוב לגיל שבעים, אחרי שאך לפני כמה שנים החלים ממחלה קשה שתקפה אותו. המונים מבני העיר האבלים, ומבני משפחתו הכואבים השתתפו בלוויתו קורעת הלב שנערכה במוצאי יום הכיפורים.


 * * *
 
אפרט כאן, את עץ המשפחה שלו.

רבי דוד צבי הופמן, היה בנו של רבי משה יונה הופמן מבני ברק שנסע מברסלוי ללמוד בישיבות ליטא, בן ר' מנחם הופמן, בנו של הגאון רבי דוד צבי הופמן מברלין בעל שו"ת מלמד להועיל.

אביו, רבי משה יונה הופמן, היה חתנו של רבי שניאור זלמן זעליגזון, בנו של רבי אברהם אבא (אבלי) זעליגזאן, בן רבי חיים זליגזון. ומעלה בקודש מצאצאי בעל השאגת אריה. [כך מקובל במשפחה, יתכן שהמכוון אל בעל השאגת אריה הראשון, רבי יהודה אריה לייב נכדו של הב"ח. ועדיין צריך בירור].

רבי אברהם אבא זעליגזון, נשא לאשה את מרת שטערנא סלאווה בת רבי שניאור זלמן פייגלזון (פניקלוסון) מויטבסק.

ר' שניאור זלמן פייגלזון נשא לאשה את מרת מוסיה הינדא בתו של רבי חיים אברהם שניאורסון, בנו של בעל התניא רבי שניאור זלמן מלאדי ומעלה בקודש.


זקינו רבי דוד צבי הופמן מברלין, היה חתנו של רבי יונה מנדלבוים בנו של הפרנס רבי מנחם מנדל רוזנבוים מצעל ומעלה בקודש.

יחוס משפחת חותנו

רבי דוד צבי הופמן הנפטר, היה חתנו של הגאון רבי שמעון אריה יוז'וק זצ"ל, שכיהן כדיין בבית הדין הרבני בפתח תקווה, בן רבי חיים (חאלאוונע) יוז'וק ממאטעלע, הנזכר במאמר על פטירתו של רבי מיכל יהודה ליפקוביץ.

רבי שמעון יוז'וק, היה חתנו של הגאון הנודע רבי משה לייב שפירא ראש ישיבת תורת אמת ליובאוויטש, רב שכונת בית ישראל, ומחבר ספרי 'נימוקי מלבם', ו'טבעות זהב', בן רבי מאיר בנימין שפירא, ומעלה בקודש.

רבי מאיר בנימין שפירא היה חתנו של רבי בכור אזולאי מירושלים, המפורסם כמשתייך למשפחת החיד"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה